技術

相片下載

_________

日本全國大賽 2023.11.4-5

事前篇

事源阿健在5月在group報料話11月日本有WRE比賽,拿拿林用里數換左2號去6號返機票,不久留只快閃幾日。後來見到陸續都有會友示意會去,能想像會有不少香港人過去比賽。

到了8月,我去完瑞士返來,聽到老細牙痛,聽得出唔係好鍾意我成日請假。所以再將行程壓縮,變成3號下午去6號朝早返,想去完都唔覺我去過咁。

呢個比賽在千葉縣勝浦,千葉縣係一個半島,與東京隔左個東京灣(哥斯拉出沒注意),向住東京灣那邊是市區,向住太平洋果邊就係郊區,勝浦就是向太平洋呢邊,係沖浪勝地,同食海鮮渡假嘅地方。

起初要book酒店時都遇到阻滯,因當地不算很熱門的旅遊地區,房間有限,突然有成千人來,會唔夠房住。我曾經去過agoda, booking等網睇,一係好L貴,一係好L遠,最後都係睇返官方推薦嘅民宿,可惜撳晒咁多間可以網上預約的都滿晒,無計可施下我寫左個email俾organizer,叫佢幫我搵幾間要電話預約的民宿。可惜他回覆話都係full晒,叫我試下去鄰站御宿找,只隔一個車站,都好方便。最後,我在google translate 幫助下,在local 民宿網站成功預約,一泊兩食,仲係唔使預付,住完先俾錢。

出發前一星期

阿健問我會唔會帶張天幕去,我好爽快答左會。但因小弟不嬲冇良好的收拾習慣,要搵齊D架撑都唔容易。用左幾日搵齊之後,發現有D繩斷左,有D釘彎左。咁又要去買過D繩執返佢,同埋去鎚返直D釘。搞完之後,先諗起我去程改左搭hkexpress, 冇買寄倉行李,所以張天幕係帶唔到!此下當然係搖旗求救,首領Bruce首先提出幫手,他也去日本,但唔係去比賽。他2號去,可是佢係去成田機場(我羽田),想利用locker交收都唔得。好彩後尾搵到阿濱,佢係搭CX去,可以寄倉。所以馬上帶張天幕俾佢,大家有得遮陰都要多得佢。

出發日

當日星期五,上晝都仲返緊工,向各位伙伴交帶過後,下午lunch後就出發。以往出門,冇一次唔係趕頭趕命,今次時間比較充裕,就去左環亞lounge食嘢。好彩唔係旺季,lounge唔係好多人,食到飽,飲到飽,睇電視睇到飽先上機。

好多年冇搭UO,座位空間比印象中濶落(可能係我瘦左,呵),但都要幾有耐性先等到落機。見窗外條登機橋搞左好耐先set好,花左十幾分鐘,我睇下時間,已經過左23點,有D擔心冇車搭。點知出到入境大堂,嘩,人山人海! 目測有幾百人排隊等過關,但都冇乜辦法,只能耐等候,有D後悔響lounge hea左幾個鐘。終於成00:30先出到閘,當時電車已經收晒車,只係剩低一班去新宿/池袋的巴士01:00開。我在機場arrival 和 departure 四周走了一圈,發現好多人已經set晒架步準備瞓覺,長凳,陰角都有人霸左。經過food court, 看到原來mos burger 吉野家開通宵,咁就決定瞓機場一晚。後尾唔知點解咁好彩,俾我搵到張長凳冇人,就響庶休息。

 

比賽第一日,中距離

晨早四點幾就起身,其實冇乜點瞓,去搭5:00首班巴士,但唔知邊度買車飛。行來行去,心諗應該在巴士站附近。原來部賣飛機0450先有人開閘,有驚無險地順利買完飛上巴士。巴士駁電車,去到勝浦已是3小時之後,剛剛接上第一班大會車。

去到event centre, 係一間學校。工作人員在忙碌set場。好快阿濱亦到達了,我哋就起左張天幕,換衫換鞋等出發。慢慢ya人,及香港友會的人也結集一齊,熱身出發。

此場地有D似大棠,又似牛寮,山咀山窩密集,落山好斜下。有好幾次都係瀡落去,泥土鬆散,著釘鞋都停唔到。最難係好容易認錯咀認錯窩,稍不留神就落錯,知道錯左要躝返上去都幾甘。比賽路線upload左去livelox。日本人好勁好快,我哋分析係同場地有關,他們從小已經可以多運用技術,用到極致純熟,香港人要加把勁。

住宿是間家庭經營的民宿,應該已經營了幾十年,可能更耐。店主非常友善,一泊兩食包晚餐和早餐,晚餐是日式,每人十幾碟嘢擺滿一枱,每款都好精緻,好好吃。食完飯已經有人在房間鋪好床鋪。可以瞓覺好了。

比賽第二日,長距離

經過一天的休息,能量升返唔少,加上昨天的經驗,今日表現應該比昨天好。event centre都係同一地方,今日是用賽區南面。賽程不算太難,只係唔可以錯得太遠。因為地形太多similar feature, 稍一失位要馬上確認返自己響邊,否則要搵返自己響邊都幾難。賽區冇大石頭,基本上只係睇等高線去辨認,山脊明明係條路又唔畫,所以都唔敢點快跑,數山丘數到智障。不停山窩山咀上落,跣到hihi聲。9人參賽排第6, 唔使包尾。

今次比賽見識到日本運動員的越野能力超高,其二是閱圖能力,點樣可以在顛簸環境下仲睇到圖,係咪應該都要訓練下?

之後同阿濱同搭早機返香港,去左機場nine hours 膠囊酒店過一晚。感覺不錯,第日晚機到或者早機走都可以選擇。

________________________________
日本JOA定向之旅
 
11月3日
Model event
我地一行三十人糖,糖友和我坐巴士去model event centre, model event張圖有三個point主要係適應地形,有齊3個scale, 7500,10000,15000,俾參加者攞下感覺。
日本嘅林地形好斜,森林入面有杉樹同竹樹。要非常留意地形同線性features。由於好斜,要手拉腳踩前進,手同脚都不夠力拉自己!落山窩係要Sir 落山
 
了解左日本地形特色,心理上預備之後兩日咁嘅斜道。
試完場地後,由於無巴士,要行6-7km行路返JR駅,對腳返到去開始痛!一路上在7仔,商店,超市買了東西吃,對我來講,在這裡住無啖好食。
---
11月4日
Middle
1:7500圖,看等高線相當舒服
越野程度高,但我信心不足,定位要耐 d, 同埋昨日行馬路7km 好累
PT 1-3 有越野段,之後就跑馬路/小徑,入point 附近先cross country, 由於好斜,去到後段雙腿已發軟!早知在香港練習體能時候,做多啲深蹲(後悔)
去PT 4 途中,在路彎見到好細個妹妹,唔知點入point,佢又見我慢速移動,佢就show 左地圖給我看,我同佢講直行就係,但佢都唔郁,想我帶佢入point ,咁我就帶佢入point。
之後的 point 都能有效利用attack point 入到,但好斜,要坐低滑落去,但係日本人好犀利全部係衝落去跑落去!
1:30左右完成
Long
出發前,工作人員direct我去錯線道,我也攞錯咗地圖,我去到star marker 先記起,今日嘅地圖scale係1:10000,手上是1:7500, 所以一定攞錯地圖,於是我就返去重新攞,浪費7分鐘。
由於疲勞,加上又輸咗時間,已冇乜心機,慢行
由於糖在我後面數分鐘後出發,我因拎錯圖已而折返,再重新出發,因而遇上她,自此幾乎一同行動。
Point 1-2 long leg, 因找不到路口,行左去老遠,lost 左好多時間!用十一一所以後面啲point每一個都好小心咁搵attack point對地形,一路腳震震咁去。point 2-8 cross country 部分較多。point 8-9 本可cross 一段,但還是選路(因為就快攰死)。最後3:00:12完成,OT12秒!
呢個故事教訓,要練好體能先可以玩一連幾日嘅比賽

 

 

定 向 技 術 進 階 : 運 用 等 高 線 的 重 要

-- 梁 智 恩
我 們 定 向 成 績 沒 有 進 步 , 很 多 時 的 問 題 是 出 於 我 們 沒 有 適 當 地 運 用 等 高 線 , 所 以 , 一 個 定 向 人 如 果 能 掌 握 等 高 線 的 運 用 , 他 必 定 將 會 取 得 突 破 性 的 進 步 。 例 如 在 定 向 比 賽 中 , 許 多 定 向 初 學 者 ( 甚 至 有 經 驗 的 賽 員 ) 都 只 利 用 到 大 石 、 墳 墓 、 路 交 等 比 較 容 易 看 到 的 地 徵 , 但 卻 忽 略 了 一 些 如 山 窩 、 山 咀 、 小 丘 等 的 等 高 線 地 徵 , 令 致 比 賽 時 經 常 不 能 確 定 自 己 的 位 置 。

認 識 等 高 線


等 高 線 ( C o n t o u r L i n e ) , 顧 名 思 義 是 將 等 同 高 度 的 地 方 用 線 連 起 來 。 等 高 線 較 密 的 地 方 陡 峭 , 相 反 較 疏 的 地 方 平 緩 ; 在 定 向 地 圖 中 , 等 高 線 間 距 ( C o n t o u r I n t e r v a l / V e r t i c a l I n t e r v a l ) ,
 即 等 高 線 與 另 一 條 等 高 線 之 間 的 高 度 , 通 常 是 5 米 , 有 了 等 高 線 , 地 圖 便 可 顯 示 非 常 微 細 的 地 形 起 伏 , 而 製 圖 人 員 亦 會 仔 細 地 把 地 形 繪 畫 成 等 高 線 , 充 分 地 反 映 賽 區 內 的 地 形 情 況 。
因 此 , 當 一 名 富 有 定 向 經 驗 的 賽 員 , 在 閱 看 一 張 地 圖 時 , 他 同 時 間 也 會 看 得 出 立 體 的 效 果 ( 如 下 圖 所 示 ) ; 換 句 話 說 , 即 是 他 可 以 把 平 面 的 地 圖 , 想 像 成 高 低 起 伏 的 山 巒 。 所 以 , 如 果 你 在 閱 等 高 線 時 , 仍 然 處 於 只 看 見 平 面 的 階 段 , 應 在 比 賽 時 多 加 留 意 地 圖 與 地 形 的 配 合 , 閱 圖 也 要 仔 細 一 點 , 在 腦 海 中 多 一 點 想 像 力 吧 。

1 . 看 多 一 點 , 看 遠 一 點

當 大 家 運 用 S i l v a 1 - 2 - 3 向 著 一 些 沒 太 多 地 徵 的 路 線 發 時 , 你 應 看 遠 一 點 , 看 看 遠 方 有 沒 有 高 山 與 你 所 走 的 方 向 相 同 ? 方 向 是 朝 著 高 山 的 左 邊 還 是 右 邊 ? 附 近 有 沒 有 較 明 顯 的 山 窩 ? 如 有 的 話 便 只 須 朝 著 這 些 目 標 方 向 走 , 不 須 老 是 望 著 指 南 針 的 前 進 箭 咀 了 。 這 個 技 術 在 一 些 丘 陵 地 帶 十 分 有 用 , 因 為 在 丘 陵 地 內 , 起 伏 很 小 , 多 數 會 以 直 線 前 進 ; 如 我 們 只 用 S i l v a 1 - 2 - 3 , 前 進 時 往 往 會 與 原 本 鎖 定 方 向 有 所 偏 差 , 常 常 走 錯 方 向 也 不 知 道 。 如 能 運 用 以 上 技 術 , 邊 走 邊 看 , 便 能 更 易 到 達 目 的 地 。

2 . 上 斜 ? 落 斜 ?

每 當 選 定 路 線 , 進 入 路 口 的 時 候 , 除 了 必 須 用 指 南 針 檢 查 方 向 是 否 正 確 外 , 還 應 預 算 跟 著 的 路 是 上 斜 , 落 斜 還 是 平 路 。 如 預 算 是 上 斜 , 但 卻 走 著 下 坡 路 , 明 顯 地 錯 了 , 這 樣 便 要 及 早 更 正 錯 。 許 多 時 在 一 些 較 明 顯 的 下 山 坡 路 上 , 我 們 會 滿 以 為 一 定 沒 錯 , 誰 不 知 踩 盡 油 衝 到 尾 才 知 道 錯 , 要 回 頭 走 那 段 大 斜 路 , 那 時 便 後 悔 莫 及 了 。

3 . 山 窩 ? 山 咀 ?

初 時 閱 讀 地 圖 很 難 分 出 那 個 是 山 窩 , 那 個 是 山 咀 。 其 實 方 法 很 簡 單 , 只 要 你 先 找 出 附 近 的 山 頂 , 再 向 你 想 知 的 地 方 伸 延 , 很 容 易 便 可 知 道 那 個 是 山 咀 , 那 個 是 山 窩 。 你 還 可 以 利 用 溪 澗 , 因 為 有 溪 澗 的 一 定 是 山 窩 。 認 清 山 咀 山 窩 對 c o n t o u r i n g ( 即 沿 著 等 高 線 的 某 個 相 同 高 度 來 跑 ) 尤 其 重 要 , 因 為 c o n t o u r i n g 的 時 候 , 要 計 算 一 下 要 過 幾 多 個 窩 或 咀 , 一 邊 跑 一 邊 數 , 接 近 目 標 時 才 慢 下 來 。 你 能 夠 分 別 出 下 圖 的 山 咀 山 窩 嗎 ?

4 . 山 咀 山 窩 更 可 信

不 要 只 顧 埋 頭 跟 著 路 跑 , 因 為 路 徑 很 多 時 因 不 同 的 問 題 有 所 改 變 , 如 牛 路 、 乾 河 等 都 好 似 路 , 但 多 數 不 會 表 示 在 地 圖 上 。 所 以 我 們 在 看 圖 時 , 如 果 能 配 合 等 高 線 , 就 更 加 安 全 。 舉 一 個 例 子 , 當 你 準 備 走 一 條 不 明 顯 小 徑 , 而 在 地 圖 上 看 到 這 條 小 徑 是 在 山 咀 的 脊 部 直 到 山 腳 , 那 麼 你 應 專 注 於 沿 著 山 咀 脊 部 走 , 而 不 須 太 在 意 那 條 小 徑 在 甚 麼 位 置 。
等 高 線 對 地 圖 製 作 員 來 說 可 說 是 最 難 測 繪 的 一 環 , 一 張 地 圖 能 夠 完 成 , 實 在 有 賴 地 圖 製 作 員 的 一 番 努 力 , 所 以 賽 員 應 好 好 利 用 等 高 線 , 不 要 辜 負 他 的 一 番 心 血 啊 !

定 向 心 理 學

 

定 向 心 理 學 : 如 何 提 升 自 己 的 技 術 ?

-- 梁 智 恩
如 果 你 發 覺 今 年 的 比 賽 都 是 成 績 平 平 , 又 想 來 年 創 一 番 新 景 象 , 就 要 學 習 一 下 如 何 提 升 自 己 的 技 術 。

爭 勝 的 心

首 先 , 大 家 應 有 強 烈 爭 勝 的 心 ( 不 論 事 實 是 否 可 行 ) , 因 為 如 果 沒 有 爭 勝 的 心 , 你 是 沒 有 足 夠 理 由 支 持 你 去 提 升 自 己 的 技 術 。 假 若 你 每 次 比 賽 「 輸 到 九 條 街 」 返 到 終 點 , 但 你 也 沒 有 一 點 不 憤 氣 的 感 覺 的 話 , 我 想 你 可 以 進 步 的 空 間 只 有 很 小 。

知 己 知 彼

正 所 謂 知 己 知 彼 , 百 戰 百 勝 。 首 要 的 知 己 就 是 提 升 技 術 的 第 一 步 。 大 家 需 要 了 解 自 己 的 強 項 與 弱 項 , 這 裡 所 說 的 「 了 解 」 , 是 指 到 深 入 的 了 解 , 例 如 上 山 的 速 度 、 越 野 能 力 、 指 南 針 的 運 用 、 閱 讀 地 圖 等 , 都 是 我 們 需 要 了 解 的 項 目 。 當 我 們 了 解 自 己 的 強 弱 項 之 後 , 便 可 在 日 常 訓 練 中 對 症 下 藥 , 從 而 增 進 自 己 各 方 面 定 向 技 術 和 體 能 。

疑 問 的 態 度

大 家 有 沒 有 發 覺 在 比 賽 的 時 候 , 常 常 輸 給 某 幾 個 同 一 組 別 的 對 手 , 是 甚 麼 原 因 呢 ? 或 許 , 這 個 問 題 你 應 該 常 常 問 自 己 , 不 要 只 是 自 怨 自 艾 地 說 自 己 運 氣 差 、 跑 得 比 人 慢 等 藉 口 。 每 個 人 的 體 能 其 實 相 差 不 遠 , 人 家 能 夠 經 常 贏 你 , 一 定 不 可 能 只 靠 運 氣 , 還 應 該 有 一 些 東 西 你 沒 有 做 到 , 人 家 卻 做 到 了 。 你 應 想 辦 法 找 出 這 些 原 因 及 加 以 改 善 , 例 如 增 加 自 己 某 一 方 面 的 的 訓 練 , 你 才 能 夠 有 進 步 。

賽 後 檢 討

賽 事 檢 討 是 最 有 效 改 善 技 術 方 法 之 一 。 每 次 比 賽 後 , 你 應 重 看 地 圖 一 遍 , 把 你 剛 才 所 走 過 的 路 線 繪 畫 出 來 , 看 看 有 沒 有 其 他 更 好 的 路 線 , 回 想 一 下 為 甚 麼 剛 才 不 走 這 條 路 線 , 是 否 途 中 有 甚 麼 出 錯 或 錯 過 某 些 重 要 地 徵 。 另 外 , 還 要 跟 其 他 賽 員 或 前 輩 討 論 一 下 , 看 看 他 們 如 何 選 擇 路 線 , 如 何 入 p o i n t 、 出 p o i n t 等 等 , 從 而 學 習 他 們 的 技 術 。

實 踐

當 下 次 比 賽 時 , 你 應 記 住 你 上 次 犯 過 的 錯 誤 , 在 日 後 的 比 賽 裏 盡 量 避 免 再 犯 。 選 擇 路 線 時 , 應 考 慮 一 下 自 己 的 能 力 , 從 而 選 擇 對 自 己 較 有 利 的 路 線 ; 比 賽 的 時 候 , 不 妨 試 一 試 以 前 未 用 過 的 技 術 , 說 不 定 這 樣 會 對 你 有 很 大 幫 助 。

定 向 進 步 菜 單

  1. 爭 勝 的 心
  2. 知 己 知 彼
  3. 疑 問 的 態 度
  4. 賽 後 檢 討
  5. 實 踐

定 向 七 宗 罪 : 七 種 定 向 比 賽 中 的 錯 誤

有 沒 有 發 覺 , 無 論 是 定 向 初 學 者 , 又 或 者 一 個 定 向 經 驗 豐 富 的 精 英 賽 員 , 他 們 都 有 可 能 在 定 向 比 賽 中 犯 上 錯 誤 , 而 往 往 這 些 錯 誤 , 都 是 因 為 賽 員 本 身 不 小 心 所 引 致 。 總 括 大 部 份 的 賽 員 的 經 驗 , 大 致 上 可 分 為 下 列 七 項 經 常 遇 見 的 技 術 性 錯 誤 :

1 . 平 行 錯 誤 ( P a r a l l e l E r r o r )

當 你 看 錯 地 圖 上 另 一 個 類 似 的 地 形 的 時 候 ( 通 常 類 似 的 地 形 會 在 正 確 的 附 近 ) , 你 便 犯 了 「 平 行 錯 誤 」 。 要 更 正 錯 誤 , 你 可 以 找 回 你 所 選 擇 的 攻 擊 點 ( A t t a c k P o i n t ) 或 最 後 一 個 所 見 的 重 要 地 徵 , 然 後 再 重 新 定 位 ( r e l o c a t i o n ) 及 前 進 。
由 於 很 多 「 平 行 錯 誤 」 都 是 在 接 近 控 制 點 時 才 發 生 , 所 以 如 果 你 找 不 到 控 制 點 , 或 者 看 到 沒 有 其 他 同 組 的 賽 員 在 附 近 時 , 你 很 可 能 已 犯 了 「 平 行 錯 誤 」 ! 當 然 , 要 避 免 「 平 行 錯 誤 」 發 生 , 你 就 要 緊 記 著 小 心 閱 看 地 圖 了 。

2 . 速 度 判 斷 錯 誤 ( S p e e d J u d g m e n t E r r o r )

跑 得 快 雖 然 能 夠 讓 你 在 比 賽 中 得 勝 , 但 若 果 你 速 度 判 斷 錯 誤 , 就 會 引 致 你 跑 越 過 所 找 的 控 制 點 也 懵 然 不 知 , 因 而 迷 失 了 方 向 。 若 你 真 的 迷 失 了 的 話 , 你 可 嘗 試 判 斷 你 已 跑 越 的 距 離 有 多 少 , 你 也 可 記 憶 一 下 你 曾 經 過 何 處 地 方 , 然 後 再 重 新 定 位 來 繼 續 賽 程 。
要 避 免 速 度 判 斷 錯 誤 , 我 們 便 要 留 意 一 些 技 巧 : 當 在 長 距 段 ( L o n g L e g ) 時 或 正 在 使 用 粗 略 閱 圖 技 巧 時 ( R o u g h O r i e n t e e r i n g ) , 除 非 你 很 清 楚 自 己 的 位 置 , 否 則 不 要 跑 得 過 快 ; 另 外 , 當 在 短 距 段 ( S h o r t L e g ) 或 正 在 使 用 精 確 閱 圖 技 巧 時 ( R o u g h O r i e n t e e r i n g ) , 也 不 要 過 快 , 除 非 你 十 分 肯 定 自 己 的 位 置 。

3 . 尋 找 控 制 點 ( S e a r c h i n g f o r c o n t r o l s )

有 時 候 , 當 你 已 知 道 自 己 進 入 了 控 制 點 的 圈 中 範 圍 , 但 也 找 了 很 久 也 找 不 到 控 制 點 , 這 是 因 為 你 :

  1. 沒 有 看 清 楚 提 示 符 號 ( 如 果 提 示 符 號 表 示 控 制 點 是 放 在 崖 底 部 , 但 你 不 斷 地 只 在 崖 的 頂 部 尋 找 ) 。
  2. 由 攻 擊 點 至 控 制 點 的 精 細 定 向 技 術 不 佳 。 如 遇 上 這 些 錯 誤 , 只 要 返 回 攻 擊 點 或 最 近 的 一 個 明 顯 地 徵 , 然 後 重 新 細 看 地 圖 便 可 。

要 避 免 這 些 錯 誤 , 你 便 需 要 留 意 提 示 符 號 的 指 示 , 並 由 攻 擊 點 至 控 制 點 的 路 段 要 特 別 留 神 。 試 想 , 如 果 你 由 上 一 個 控 制 點 至 攻 擊 點 的 前 進 速 度 一 直 領 先 , 但 在 最 後 1 0 0 米 卻 要 花 去 大 量 時 間 尋 找 控 制 點 , 是 多 麼 的 不 值 呀 !

4 . 沿 途 迷 失 ( L o s i n g y o u r l o c a t i o n a l o n g t h e r o u t e )

這 種 錯 誤 情 況 多 出 現 於 不 善 地 使 用 拇 指 輔 行 法 ( T h u m b i n g ) , 特 別 是 錯 誤 的 閱 讀 地 圖 和 方 向 感 。
如 要 改 正 錯 誤 , 你 首 先 要 重 新 定 位 , 找 回 你 最 後 的 一 個 明 顯 地 徵 , 然 後 再 使 用 沿 途 搜 集 特 徵 ( C a t c h i n g F e a t u r e s ) 小 心 前 進 便 可 。
要 防 止 這 些 錯 誤 , 你 必 須 經 常 與 地 圖 「 保 持 接 觸 」 , 經 常 檢 查 你 在 地 圖 中 的 位 置 和 前 進 方 向 ; 同 時 , 你 也 應 有 自 知 之 名 , 不 要 選 擇 一 些 高 於 自 己 定 向 技 術 的 前 進 路 線 。

5 . 在 第 一 個 控 制 點 發 生 錯 誤 ( M i s s i n g t h e F i r s t c o n t r o l )

這 種 錯 誤 通 常 是 因 為 你 沒 有 做 足 比 賽 準 備 功 夫 。 如 遇 上 這 種 錯 誤 , 你 必 須 冷 靜 地 重 新 定 位 ( 必 要 時 可 返 回 起 點 重 新 再 來 定 位 ) , 切 忌 迷 失 後 ( 或 重 新 定 位 後 ) , 盲 目 地 前 進 , 因 為 失 去 的 時 間 已 經 失 去 , 你 什 樣 也 是 無 法 追 回 所 失 去 的 時 間 。
我 們 在 比 賽 初 段 通 常 會 較 為 緊 張 , 而 且 未 能 適 應 比 賽 節 奏 , 所 以 錯 誤 便 很 容 易 發 生 , 而 令 你 失 去 整 場 比 賽 的 鬥 志 ; 因 此 , 比 賽 初 段 的 時 間 要 特 別 留 神 和 冷 靜 , 好 讓 你 去 適 應 比 賽 節 奏 , 直 至 你 的 建 立 起 比 賽 的 信 心 。

6 . 離 開 控 制 點 後 走 錯 方 向 ( T u r n i n g t h e w r o n g w a y o u t o f t h e c o n t r o l )

很 多 時 候 我 們 離 開 控 制 點 後 , 由 於 太 心 急 , 沒 有 正 置 好 地 圖 或 錯 誤 地 使 用 指 南 針 , 而 令 自 己 走 錯 方 向 ; 如 遇 上 此 類 錯 誤 , 你 必 須 重 新 定 位 , 不 過 很 多 時 候 , 由 於 前 進 方 向 已 錯 誤 , 很 不 容 易 才 能 找 回 自 己 所 身 處 的 位 置 , 那 麼 , 你 可 考 慮 返 回 剛 才 離 開 的 控 制 點 , 又 或 找 一 些 明 顯 地 徵 , 然 後 才 重 新 定 位 。
要 預 防 這 種 錯 誤 , 便 必 須 熟 習 你 的 進 出 控 制 點 技 巧 , 好 讓 你 在 進 出 控 制 點 前 後 有 所 準 備 ; 當 然 , 如 果 當 你 離 開 控 制 點 後 , 覺 得 自 己 的 前 進 方 向 有 點 不 妥 , 那 麼 便 要 立 即 停 下 來 , 以 避 免 自 己 「 泥 足 深 陷 」 !

7 . 缺 乏 或 選 擇 不 合 適 的 攻 擊 點 ( N o o r P o o r A t t a c k P o i n t )

如 你 在 尋 找 控 制 點 時 , 缺 乏 或 選 擇 了 不 合 適 的 攻 擊 點 , 往 往 會 增 加 你 的 所 用 時 間 , 結 果 便 有 如 尋 寶 般 , 花 上 很 多 時 間 去 「 尋 找 」 控 制 點 ; 所 以 , 選 擇 一 個 好 的 攻 擊 點 對 你 尋 找 控 制 點 , 是 有 十 分 大 的 幫 助 。
醒 目 貼 士 : - 當 你 感 覺 自 己 前 進 方 向 有 點 不 妥 時 , 便 要 第 一 時 間 停 下 來 , 再 三 確 定 自 己 的 位 置 和 前 進 目 標 ; 記 著 , 越 快 改 正 你 的 錯 誤 , 越 能 減 少 你 的 時 間 損 失 。
- 要 避 免 錯 誤 , 便 要 緊 記 上 文 所 提 出 的 錯 誤 , 特 別 在 以 下 情 況 , 更 需 留 神 :

  • 地 圖 上 有 相 似 的 地 形 地 徵
  • 身 體 感 到 疲 倦 之 時
  • 出 發 後 及 回 終 點 前
  • 遇 上 技 術 錯 誤 後
  • 接 近 其 他 參 加 者 時
  • 在 熱 天 日 子
  • 很 少 明 顯 地 徵 的 地 方
  • 在 長 距 或 容 易 路 程 之 後
  • 離 開 控 制 點 後
  • 茂 密 的 植 物 地 方
  • 在 山 坡 前 進 時
  • 橫 過 平 原 或 半 空 曠 地 時

譯 文 : B r u c e ( 文 章 改 編 自 O r i e n t e e r i n g : S k i l l & S t r a t e g i e s , P . 7 7 - 8 2 )

YAOCer登入

Go to top